Otwór centrujący felge

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GrzybWro
    Classic
    • 2013
    • 7

    Otwór centrujący felge

    Misiek juz dawno powiedzial, ze jest to auto niezbywalne ze wzgledu na mody budy, wiec teraz moze inwestowac, a potem albo maniak to kupi, albo pojdzie na czesci
  • Chris11
    RS
    • 2011
    • 1587

    #2
    Otwór centrujący felge

    Niestety, popełniłem jedną z największych głupot i próbowałem przyoszczędzić kupując super-hiper-ekstra-chińskie podróbki felg stalowych na zimę i dzisiaj zabrałem się za ich wymianę.

    Ku mojemu zdziwieniu, o ile z tyłu felgi leżą na piaście w miarę ok (pomijając, że gniazda śrub są, delikatnie mówiąc, kiepsko wykonane), o tyle przy zakładaniu na przód okazało się, że otwór centrujący w feldze jest większy od piasty o jakieś 3-4mm.

    I tutaj moje pytanie do użytkowników felg zarówno oryginalnych jak i podróbek.
    Czy posiadacze tych pierwszych mogliby przyjrzeć się swoim felgom i napisać, czy u nich też jest różnica w wielkości otworu, czy ściśle przylegają?
    No i to samo pytanie do użytkowników chińskich wynalazków, bo widzę, że na allegro sprzedają się na potęgę, więc może i tu tacy się znajdą .

    Powiem szczerze, że mam pewne obawy przed montażem takiej felgi...

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Chris11, ja mam ORI 16 stalówki i u mnie ściśle przylegają.

      Zamieszczone przez Chris11
      próbowałem przyoszczędzić kupując super-hiper-ekstra-chińskie podróbki felg stalowych na zimę i dzisiaj zabrałem się za ich wymianę.
      Zastanawiam się czemu ludzie za wszelką cenę chcą na sobie sprawdzić opatrzone/osłuchane opinie o tych felgach? Czy to taki problem kupić dobre używki w cenie chińskich śmietników? Ja np. kupiłem używki stalówki ORI za 300 PLN za komplet i nawet przez sekunde nie przyszło mi do głowy pomysł o tych super-hiper-ekstra-chińskich fylgach.

      Zamieszczone przez Chris11
      Ku mojemu zdziwieniu, o ile z tyłu felgi leżą na piaście w miarę ok (pomijając, że gniazda śrub są, delikatnie mówiąc, kiepsko wykonane), o tyle przy zakładaniu na przód okazało się, że otwór centrujący w feldze jest większy od piasty o jakieś 3-4mm.
      Sprawdź czy aby napewno wszystkie 4 felgi mają otwór centrujący 57mm, bo to aż dziwne.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • Chris11
        RS
        • 2011
        • 1587

        #4
        No widzisz... Stare przysłowie mówi: chytry dwa razy traci.
        Szczerze mówiąc, dopiero po zakupie zacząłem się zastanawiać nad tym, że to jednak chiński wyrób, a nie po prostu ta sama felga tylko bez znaczka.

        Do poprzedniego auta miałem oryginalne używki i chwaliłem sobie, a teraz przyznam szczerze, że w ogóle o tym nie pomyślałem... Widziałem sporo pozytywnych komentarzy, czas naglił, używek akurat na allegro nie było (oczywiście dwa dni po zakupie się pojawiły ) to łyknąłem...

        Cóż... Za błędy się płaci.

        Komentarz

        • miguello
          RS
          • 2008
          • 1849

          #5
          Chris11, możesz dokupić pierścienie centrujące do tych felg i normalnie jeździć, o ile na pierwszej dziurze felga nie zrobi się kwadratowa :szeroki_usmiech

          ja gdy już muszę to kupuję u nich:

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            #6
            Raczej nie będę się przy nowym aucie bawił w półśrodki... Nie zamierzam się dla tych 200-300zł, jakie będzie mnie kosztować kupno używanych lub nowych oryginalnych felg i odsprzedaż tych, stresować za każdym razem jak wsiadam do samochodu.

            Tak jak napisałem... Za błędy trzeba zapłacić i wolę dać te kilkaset zł teraz niż za chwilę płakać jak mi zetnie śrubę na dziurze, stracę koło i będę miał naprawiać całe zawieszenie za kilka tysi.
            To już nie jest auto za 5tys zł.

            Komentarz

            • kapi
              L&K
              • 2009
              • 1174
              • Fabia combi

              #7
              Zamieszczone przez Chris11
              Czy posiadacze tych pierwszych mogliby przyjrzeć się swoim felgom i napisać, czy u nich też jest różnica w wielkości otworu, czy ściśle przylegają?
              ściśle przylegają - można felge normalnie założyć i obrócić na tym otworze w celu wkręcenia śrub.
              OII sprzedana


              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Chris11, zobacz jak ma się otwór centrujący do tego, co pisze na feldze. Może się ktoś zwyczajnie pomylił przy wysyłce? A jeśli będzie pisać 57 a otwór jest większy, to nie można tego zareklamować?
                Octavia

                Komentarz

                • Chris11
                  RS
                  • 2011
                  • 1587

                  #9
                  Problem w tym, że na tych chińskich wynalazkach nie ma takich danych... Druga sprawa to ta, że i tak już pozbyłem się kartonów, więc i z reklamacją ciężko. Z drugiej strony, ponowne odsyłanie to kolejne koszty, a w zakładzie, w którym zmieniałem koła powiedzieli, że będzie szansa na odkupienie tych felg i w zamian sprzedaż jakichś używek, także jutro zadzwonię i zobaczymy... albo skorzystam z ich oferty, albo po prostu kupię nowe-oryginalne.

                  Najdziwniejsze, że z tyłu nie ma tego problemu, a felgi były z jednej partii jak się przyglądałem. Może ja jestem jakiś przewrażliwiony i taki luz jest u chinoli dopuszczalny, w końcu masa ludzi kupuje i nikt nie ma problemów... jednak wolę nie ryzykować.

                  Komentarz

                  • wojtek23
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    #10
                    Te koła były najprawdopodobniej żle dobrane i powinny trafić do innego samochodu. Przy produkcji średnica otworu centralnego może się wahać w tolerancji kilku setnych co jest dosyć kłopotliwe w produkcji. Takie są wymogi które oproducent musi spełnić aby mieć homologację.

                    Komentarz

                    • KilaN
                      Drive
                      • 2011
                      • 55

                      #11
                      homologację to te chińskie mają wchinach... ja kupiłem stalówki fekgi nowe za 50 pln za sztukę, wysyłka za frajer. Otwór centrujący niby ok, ale ET chińskie ET 38 nie jest równe europejskiemu ET 38.... musiałem dystanse domówić...i tak za felgę średnio 90 pln wyszedłem....czyli tyle ile kosztują normalnie...
                      to samo od nowa

                      Komentarz

                      Pracuję...